Процедура BG-RRP-1.015 – „Училищна STEM среда“ по Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България, финансиран от Европейския съюз – NextGenerationEU
През месец септември 2024 година между Изпълнителна агенция „Програма за образование“, изпълняваща функциите на Структурата за наблюдение и докладване за инвестиция 1 „Центрове за НТИМ и иновации в образованието“ по Компонент 1 „Образование и умения“ на Плана за възстановяване и устойчивост и ПМГ „Акад. Иван Гюзелев“ се сключи договор за финансиране на инвестиция по Националния план за възстановяване и устойчивост, процедура за предоставяне на средства от механизма за възстановяване и устойчивост BG-RRP-1.015 „Училищна STEM среда“.
Регистрационен номер на договора: BG-RRP-1.015-1114-С01
Наименование на предложение за изпълнение на инвестиция: „Модернизиране и развитие на училищна STEM среда в Природоматематическа гимназия „Акад. Иван Гюзелев",гр. Габрово
Финансиране: 272 700,00 лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България, финансиран от Европейския съюз – NextGenerationEU
Краен срок за изпълнение на договора: 31.05.2026 год.
Кратко описание на проекта: Дограждане и дооборудване на училищна STEM среда и високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи (ВОСКС).
Цели на проекта: Осигуряване на физическата среда и техническото оборудване и обзавеждане на STEM пространства в училищното образование с оглед създаване на интегрирана учебна среда от ново поколение, която да поощри и подкрепи образователните иновации в обучението и преподаването в сферата на STEM и да се повиши интересът към науките и научните изследвания у учениците.
Резултати: Изградена STEM среда и високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи (ВОСКС) в училището
В изпълнение на договора ще бъде доизграден и дооборудван училищен STEM център. Това ще осигури интегрирана учебна среда от ново поколение, която да подкрепи образователните иновации в обучението и преподаването в сферата на STEM и ще повиши интереса към науките и научните изследвания у учениците. Като част от STEM средата ще бъдат изградени високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи. Определените и приети с решение на ПС учебни предмети, към които ще е насочена дейността на STEM центъра в училището, са: математика; информатика; информационни технологии; програмиране. Този избор се основава на профила на училището – в гимназиален етап се обучават паралелки с профили „Математически“, „Софтуерни и хардуерни науки“ и професионална паралелка “Системен програмист”. Избраните учебни предмети са пряко свързани с дейността на STEM центъра, тъй като той ще осигури условия за прилагане на научените в часовете теоретични знания, които да допринасят за придобиване на опит при решаване на реални проблеми, базирайки се на изследователския подход, като дават възможност за интегриране на предметно знание от различни области в обучението.
Процедура BG-RRP-1.015 „Училищна STEM среда“ по Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България, финансиран от Европейския съюз – NextGenerationEU